2007-02-11

Look, no hands!

Forskare har nu lyckats få en 14-åring att spela Space Invaders genom att endast använda tankekraft. Liknande experiment har gjorts tidigare har jag för mig (och folk kan väl styra armproteser osv), men nu börjar det ju likna något. Jag vill också ha ett gäng elektroder i hjärnan så jag kan kommunicera ännu lite effektivare.

Det här är ju egentligen bara en naturlig utveckling av de ganska träliga gränssnitten vi har till datorerna idag. Målet måste ju rimligtvis vara att fixa så vi kan bli cyborger. Jag hoppas bara det sker snabbt.

Källa: LiveScience

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Hoppas bara det sker snabbt". Är du dum i huvudet eller bara sarkastisk?

13 February, 2007 19:18  
Blogger Henrik Persson said...

Bäste anonym!

Inget av det.

13 February, 2007 19:35  

Post a Comment

<< Home