2006-06-01

Mystiken tätnar

Jag är uppriktigt sagt förvirrad. Nu läser jag i IDG att Gottfrid på PRQ nekades offentlig försvarare av polisen vid förhöret, och satt därför tyst (eller ja, jag hörde att han erkände palmemordet, förklarade hur bittorrent fungerade och var tyst efter det).

Anledningen? Han riskerar enligt poliserna inte fängelse. Sug på den en stund. De riskerar inte fängelse, de som polisen tog in för förhör igår. Inte för att jag trodde att Mikael Viborg ("det juridiska ombudet") riskerade något, han är inte ens inblandad i driften av TPB, men..jaha?

Om nu ingen av de förhörda riskerar fängelse enligt polisen, ja hur i hela friden motiverar de då gårdagens razzia? Och DNA-testningen? Och inklampningen i en säkerhetsklassat serverrum hos BGC? Och beslaget av 200 datorer hos PRQ? (200! Det är helt sjuka siffror! Många företag och privatpersoner drabbade, som är HELT oskyldiga. Rättsskandal!)

Man får ju hoppas att någon gjort en anka och att allt inte står rätt till, för det här blir ju bara mer galet ju längre tiden går. Jag försöker få tag i de som blev förhörda igår för att bekräfta.. Stay tuned.

Förresten så verkar det som en demonstration är på planeringsstadiet i Stockholm rörande det här. Kanske kan vara schysst. Typ kanalisera "folkets vrede".

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Klart att de riskerar fängelse. Snuten ljuger lite för att få honom att snacka utan en försvarare bara.

01 June, 2006 14:45  

Post a Comment

<< Home