2006-05-25

Befäst biograf

I DN skriver Johan Croneman om åtgärderna filmbolagen vidtar för att förhindra att någon tjyvfilmar inne på biografen.

Jag hade faktiskt ingen aning om att det var så kissnödigt jättehårt på förhandsvisningar i Sverige. Och om nu någon filmar och det når nätet i en hemsk CAM-version..ja då är det ändå inte så många som plågar sig igenom filmen. Upplevelsen förstörs lite av vinglande kameror, folk som reser sig och så vidare. De som inte har laddat ner en biofilmad film ifrån nätet har kanske köpt en DVD i asien, och vet troligen vad jag menar ändå. :)

Anyhow..jag hoppas att filmbolagen liksom inser att antalet biografbesökare minskar på grund av att man kan få en nästan lika bra upplevelse hemma i soffan framför hemmabion, och då slipper man irriterande fjortisar och godisprassel också. Sen är det en kostnadsfråga också. Det är inte många filmer om året det känns värt att lägga närmare eller över hundringen på att se EN gång, oavsett hur mycket THX och fotbollsplansstor duk biografen har. Men detta är självklarheter, antar jag.

3 Comments:

Blogger floodis said...

Man slipper dessutom betala över 60 kr för lite läsk och popcorn. Det är nästa 2 hela måltider på närmaste McD :D

25 May, 2006 16:59  
Anonymous Anonymous said...

Grym Croneman i DN! Länkade till samma.

25 May, 2006 19:50  
Anonymous Anonymous said...

Dessutom är det toppen för oss som varken kan hyra en film eller har möjlighet till att gå på bio. Utan interwebben hade jag lyckats se högst 3 filmer om året och det vore halvkassa repriser på tv.

27 May, 2006 18:36  

Post a Comment

<< Home