2006-09-04

Telenor gör bort sig



I dagarna har en del (numera ännu mer) missnöjda bredbandskunder hos BBB/Telenor fått ett utskick ifrån sin operatör. Ett erbjudande/tävling där man uppmanas logga in med sitt personliga inlogg på bredband.com för att delta i tävlingen.

Och för att vara extra hjälpsamma så har de skrivit ut ditt användarnamn och lösenord i utskicket. I klartext. Ditt personliga...inlogg. Ja, det lagras tydligen i klartext. Och skickas med brev..i..klartext.

"Riktigt bredband - riktigt säkert", jo pyttsan!

Gratulerar till årets groda, Telenor. Det borde vara er och inte Sverigedemokraterna som SAC vägrar dela ut post för. (Okej, det där sa jag för att vara rolig)


UPPDATERING: Nej, det var inte ens ett brev tydligen. Det var ett dåligt ihopsittande reklamblad(!)

Jag är chockad.

Uppdatering igen. Linus var vänlig och scannade ett utskick och skickade. Tackar.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Ja, det lagras tydligen i klartext."

I utskicket står det om jag läser rätt på bilden:

"Har du ändrat dina användaruppgifter sedan du blev kund hos oss använder du dem."

Så det kanske bara är originaluppgifterna som alla har tilldelats när de först registrerat sig hos Telenor som lagras? I vilket fall somhelst. Dåligt.

06 September, 2006 00:12  
Anonymous Anonymous said...

Så det kanske bara är originaluppgifterna som alla har tilldelats när de först registrerat sig hos Telenor som lagras?

Nepp. Fick utskicket idag, och där stod mitt ändrade lösenord.

06 September, 2006 09:20  
Anonymous Anonymous said...

Haha! Nu när jag äntligen tagit mig för att byta lösen så möts jag av följande meddelande när jag klickar på länken för att byta lösenord:

Portletten är inte tillgänglig.

Håhåjaja.

06 September, 2006 20:42  

Post a Comment

<< Home