2006-09-11

Sajttips och Sossebravader

I dagarna har det mitt i valspurten dragits igång lite satirsiter som kan vara värda några klick.

undervakning.se och sapnet.se (och fler).

Härligt.

Själv har jag gått och anmält mig som valsedelsdistributör hos Piratpartiet, för att göra valet ännu mer..hur ska jag säga..intressant.

Vad som annars är intressant är ju att Göran Persson enligt SR gått och blivit fildelningsvänlig såhär i slutet på valspurten. Inte för att jag tror att det ligger något mer än valfiske och desperation bakom hans uttalande, men nog är det ganska intressant att politikerna skrålar ikapp om att fildelningslagarna ifrån förra året nog var lite förhastade och kanske rentav ett misstag.

Men det var väl inget nytt. Att politikerklassen har en förmåga att glömma vilken verklighet de lever i och sedan lagstifta därefter vet vi ju. Inget som lite uppkäftigt lobbande och kanske ett enfrågeparti att råda bot på det.

Eller..så är det valår och denna nyfunna klarsynthet är som bortblåst om ganska exakt en vecka.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Var det inte Göran som lagom till förra valet började känna en motvilja mot att äta kött? =)

Valfläsk suger men vafan, innebär det att man får fortsätta ladda ner grejer så funkar det för mig, lär ju ändå inte göra att man ändrar åsikt helt.

Populism kan ju trots allt ha vissa positiva sidor.

11 September, 2006 23:04  

Post a Comment

<< Home